DU VIL KUNNGJØRE MEG LIVETS VEI

SALME 16: 11

Tuesday, September 27, 2011

I dag va ej skikkeli upedagogiske!!

Ette å ha drept en kakkelakk på kjøkkene mitt i dag tidli, rusla ej bort mot barnehagen me kanskje et litt mindre godt humør... KOFFØR må disse hersens krypa, som ej ikkje kan fordra over alt på dinne jord (!!) komme inn i MITT hus!!


Ette å ha komt over d verste kjeme ej inn døra i barnehagen. Ei jente storma opp.. "SOLVEIG!! sjå!! Sjå ka ej he her!!" Ho kom springane mot mej me en kopp (type lita skål).. Ej frykta d verste... en ting va sikkert: d va ikkje vatn i den koppen!! "Sjå då!!"

Dialogen fortsatte ca slik:


S: "Om du he tenkt å ha dinna inne i barnehagen, då går ej heimatte!".


Jentå: "jammen, ... (andre ansatte) sa d va greit, d e ho so he funne den t mej!!"


S: "Ej meina d, d ekje greit.. sorry altså, men ej går heimatte om du ikkje teke den ut.. "


"eemm.. may ok! Dichan may chop!" <-- forsøk på Thai...


Jentå: "hehe.. ok, hade bra:)"


Hoho... no i ettekant ser ej humore i d.. men den va seriøst over 3 cm store!! Laga lyd jore an også!! Ho va grei me mej å satte nå ut altså, men syns d va veldi arti at ej va so redde. heh.. no veit ho ka ho ska jere neste gong ho vil ha vilje sin;) Sånne e forresten snadder her nede, klare ikkje å forstå d!!


Syns d e veldi kjekt at ongane e so lite redde insekt og kryp då! Då må ej liksom prøve å ta mej sammen... I Norge e d stort sett motsatt vei!

2 comments:

Ann Therese said...

WÆ, eg e enige med deg eg!!! Hadde fått panikk hadde någen tatt med DEN gigasvære kakkerlakken inn :s Og som svar på kommentaren i forrige innlegg, eg har det tipptopp! MYE å gjørr på skolen, men nå e det kun 3 mnd t eg e ferdig, så eg står på:p Kos deg vakre du! Nyt Thailand:) Kram

ane marie said...

Å her var det jo masse bilder og oppdateringer! Så gøy! :) Gleder meg til mer!

Kos deg videre! Vi snakkes snart, snuppa! Hils :)