DU VIL KUNNGJØRE MEG LIVETS VEI

SALME 16: 11

Thursday, November 24, 2011

Då e første ROAD KILL gjort...

He budd i Thailand no i tre mnd, men slangane he våre kostbare me å vise sej t no. He høyrt d ska være mykje rundt i område her.... I går møtte ej en, tok ikkje longe tida før an angra på d møte trur ej.. Kanskje han aldri rakk å angre?




Ej kom kjørande heimover på mopede min... hadde longlyse på, sia d egentli va ganske mørkt. Såg mej godt for ette hunda, dei he d me å plutseli bykse ette sykkelen. PLUTSELI såg ej nåke ej ikkje hadde sett før (iallefall ikkje i virkeligheita).. reaksjonen blei å løfte beina so høgt so muli + gi bånn gass... Kjørte forbi i dag i lyse...då fekk ej sjå ka ej hadde forutsaka. Stakare.. Når ej først skulle treffe, so må ej sei ej jore d ganske "barmhjerti". Kjapt og enkelt!



Viste bilde t språklærare min no i sta... ho blei heilt still, så på mej å sa... Solveig, ENTARAY MAK(forbehold for skrivefeil i fonetikken her)! Den e VELDI farlige!! E visst en so blir kalla trekantslange eller nåke slikt... ganske farlige. Kjekt ej drepte den då, å at d ikkje blei omvent:)


Thailand slutta aldri å overraske!

3 comments:

Ann Therese said...

Oj, ska sei! hehe, eg ser for meg turbo-Solveig på mopeden....Beinå høgt og ein alvorlige fartsom forårsake ein slanges død ;) MEN eg syns ikkje det va så farlig at du kjørte over den, de e nå så vemmelige uansett! ;) Håpe du har det godt i Thailand (det virke sånn utifra bloggen)! Kram

ane marie said...

Haha, du er festlig da! Ser det så for meg der du durer avgårde på mopen :D Over slangen..! Nice job!

Torill said...

haha, slanga he vi nok av so du gjorde ei god gjerning :-)